09 maj, 2010

Det började med ett FITT - HA

Jag var ledig i torsdags. Min enda lediga dag denna veckan. Min enda chans till sovmorgon på mkt länge. Detta lät jag alla veta. Och utlyste straff till den som väckte mig i förtid! Självfallet vaknade jag av migsjälv 05.00.

...

Låg och surade under täcket tills jag omöjligtvis utan olyckor kunde hålla mig från att gå på toaletten längre. Släpade mig långsamt till gymmet och var därav färdig med dagens mödor redan innan klockan var tio!

Väl hemma igen slog jag mig till ro i soffan och studerade fiberriktningen i tapeten tills nästa tillfälle till ansträgning skulle uppenbara sig. Då ringde mobilen och med en okontrollerat glädjetjut kastade jag mig hungrigt över den! Det var mamma...

Glädjen över uppmärksamhet lade sig ganska omedelbart men i brist på annat lät jag henne hållas och lyssnade ganska frånvarande och avmätt på hennes analyser över diverse vardagsproblematik.

Samtidigt som jag gav ifrån mig ett lamt livstecken i stil med "ömm" för att mor inte skulle tappa tråden i vårat djupnande samtal nöp jag prövande i en stor krukväxt och lyfte den obetänksamt i stammen för att mobilisera den. Då lossnade krukan från rothärvan, dunsade i golvet med en sprudlande explosion av små torkade jordklumpar och snustorrt jordfnasgrus.

Jag - "JäÄäVLAR! FITT! A. ....
Mamma - "Vi kanske ska lägga på? ^^"

Lösningen på min sysslolösa torsdag var alltså den enorma jordhögen som jag föst ihop överst på bilden. Och när jag uppgivet stod och petade med mina nagellösa tår i den sorgligt felplacerade jorden bestämde jag mig för att bara kind off go with it... ^^ Därav resten av salladen på golvet =P

Gjorde den synnerligen otäcka upptäckten att de flesta av mina plantor gått och fått samma äckliga flatlusar på sig. Alltså, marsch i duschen för ett gemensamt försök att avhjälpa detta! Risken finns att vi bara spred det ytterligare =P
Sedan planterades de om, putsades fönster, byttes gardiner, dammsög soffa, dammsög madrasser, dammade, tvättade golv, vädrade mattor... Som en riktig kärring.
Fick kommentaren:
- "Som du städar kan man ju tro att du väntar besök!
Jag - "Det gör jag. Han vet bara inte om det än! =D"
Och slutet på den dagen är en helt annan blogg ;D

5 kommentarer:

  1. Hoppas innerligt att du slängde den där ängsliga jävlen längst in i hörnet... Jag syftar givetvis på pinnen med några blad på mitten -_- Å vad gälller flatlusarna måste de ju kommit från dig, jag vet ju att du springer runt naken men inte att du gnider dig mot blommorna :S

    SvaraRadera
  2. Tack Helena...Nu fick jag underliga bilder av hur Ika springer runt och gnider sig mot växterna... :P
    Yuccapalm fick plötsligt en ny betydelse....

    SvaraRadera
  3. Oss emellan Olle kan jag loooOova att just hemma hos Ika lever Yuccapalmen upp till sitt namn. Ska vi då lägga ihop 1+1 å få en 2:a så kan vi ju av bilden se att syster äger ingen Yuccapalm. Detta gör att vi kan börja spekulera i hur det kommer sig att den "ängsliga pinnen" i hörnet saknar blad på större delen av just pinnen. Doftar systers underliv av bladverk månne?

    SvaraRadera
  4. Fy Fan vad ni förtjänar varann alltså. *försöker se ilsk ut*

    SvaraRadera
  5. *ler otroooligt brett* ^^

    SvaraRadera