29 november, 2009

Kanonlördag - Skitlördag - Okejlördag

Vaknade tidigt och kände mig utvilad och på bra humör, låg o myste i sängen hur länge som helst. Bara njöt av ledig helg utan några planer o måsten. Efter veckans bästa dusch i lung o ro, bra hårdag och allt. Åkte jag till mamma och vi donade lite i hennes lägenhet, gick på jul/världensmatmarknad, åt 2009 års bästa pizza! Åkte vidare till mormor och firade hennes 68års dag, gick på loppis, åt smörgåstårta, massa glass o kaffe, NamNamNam..

20.00 efter en SÅ bra lördag, slog jag mig mätt o belåten till ro vid datan hemma. Därifrån gjorde lördagen bakut och helomvändning. Plattjävlafall. Och slutade i panikångest och att jag satt o grätsönder mig. Varför, varför, varför. Man kan inte annat än undra hur det kommer sig att en del personer triggar saker som man aldrig skulle tillåta andra.

En stoor varm kram sänder jag till Göteborg och Jens, som gjorde en sista minuten räddning och spred en gnutta ljus, hopp o värme i natten. Så mot alla odds kryper jag i säng i natt med min varma vetekudde och ett leende på läpparna. En bedrift inte vem som helst hade kunnat lyckas med. Så egentligen en väldigt bra lördag, men jag har inte distans nog att tycka det själv. Go'Natt.


Tomas Ledin – Snart Bra låt med gamla hederliga Tomas, för dig med spotify.

1 kommentar: