18 november, 2009

Jag är konstig.

Efter att ha jobbat 07.00 - 16.30 (övertid som vanligt..) så bara jag längtade hem efter att få gnussa ner mig i sängen i flera timmar som vanligt. Och med tanke på att jag haft tämligen ansträngande 9½ timmar i ösregnet så tyckte jag att jag var värd det! På ett strålande dåligt humör for jag hem, väl hemma, kändes det bara som - att det är ju helvete att jag aldrig får ngt gjort!

Rev ihop en ansenlig hög med smutstvätt och ångade ner i tvättstugan, och se på fan, det fanns en ledig tid *wAOw*. Medans jag väntade på tvätten monterade jag sönder mitt gamla badrumsskåp, samt mina gamla kökstolar, packade in detta i bilen och for till tippen. Två bra saker på bara en timme! =O När tvätten var hängd överaskade jag mig själv ytterligare genom att åka och träna! Detta är beviset, det är aldrig för sent att göra en dålig dag bra, bättre. För att inte säga bäst. ^^

Dagens parentes
(På väg till träningen blev jag ståendes hemma på parkeringen i ösregnet. Ngt fångade min uppmärksamhet i mörkret. Inget mindre än det enda upplysta fönstret på huset mittemot. Där inne, där stod det en medelålders shabbykvinna, naken, med jättelånga hängtuttar! O.O Det visade sig visserligen efter en stund att hon visst hade en tajt ljusrosa topp på sig. Men ändå så långa tuttar! Jag är verkligen så skamligt nyfiken av mig. Det är på tiden att jag ber jultomten om en kikare. Men då hade jag la grott fast med ansiktet i den! Jag hade behövt prioritera om innehållet i min handväska så att jag alltid skulle kunna ha den med mig............. Jag är konstig.)

Anledningen till kvällens rubrik då, forutom parentesen. Beskåda vad Ulrika kände ett omåttligt sug efter, och var tvungen att göra till kvällsmat:

JaAa, ska vi börja i botten? ^^ Där finns det havregrynsgröt kryddad med gurkmeja och kanel, och tillsatser av linfrön och alfalfafrön i stora mängder.. Uppepå som syns mkt blandad frukt och mjölk! Det var jättegott, och tog effektivt livet av alla mina för tillfället befintliga lustar.. Tummen upp!

Nu ska jag gå ner, ut och hämta hem tvätten. Kom precis på nu att jag tvättat alla mina sovkläder och de kommer säkert inte vara torra. =C Go'Natt *riight*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar