27 augusti, 2009

Välkommen - LÖNING!

Yes, Yes, YES! Ikväll har man gått och sneglat på klockan och räknat minuterna tills de ensamma sista kronorna på kontot ska få sällskap. Inte en dag för tidigt! Jag som är så ekonomisk ska be att få berätta att känslan att för en gång skull vara utblottad, var en spännande upplevelse. Bottenskrapat skåpen hemma i ett desperat försök att spara på sista hundralappen "ifall att". Och visst har det gått! Bara fantasin sätter gränser...

I väntan på lönen har jag äntligen tagit mitt badrum till nästa nivå. Med ett stadigt tag i penseln högg jag in på färgburken och började tämligen darrhänt måla den förbannade dörrkarmen till slut. Livrädd att det inte ska bli bra! Och så här i efterhand - Nja!
Hoppas att dagsljuset imorgon inte avslöjar tidernas största fiasko! Och självklart, blond som man är, när jag stod och borstade tänderna precis efter avslutad målning tänkte jag "Undrar hur torr fägren hunnit bli?". Och upp i den blöta färgen och peta! *duh* Vart givet en stor grop med ett kompleterande fingeravtryck. Ibland har man IQ som en grönsak! Men att tänka först är som att torka sig innan man skiter säger de ju... Men bör nog målas en gång till hur som.

Var igår (tisdags) på komvux om talade med syokonsulenten om min tänkta vidareutbildning. Hon hade bara roliga saker att berätta om! Så nu är en blankett på väg hem till fröken ang folkbokföringen, sen ska här ansökas till komvux och vart år 2010 tar vägen efter det är väl tidigt att sia om ^^ Mot komvux, och vidare!


Sista måltiden,
innan löning! När de ekonomiska tillgångarna sporrar en till smalare dieter...... Får man trolla med det som finns. Blev denna veckan en grönsaksoppa som visade sig bli tämligen lyckad. Och tur är väl det, då man som singel måste äta samma mat en hel vecka innan den är slut!

Magläge
Tisdagkvällen spenderades på mage inne på toaletten, med golvvärme och allt var det himla mysigt ^^ Satte mediaplayern på "random" och poppade högsta möjligt sjöng för full hals det jag kunde medans det tvättades fogkanter och petades kvarvarande silikon. Har jag sagt att mina grannar älskar mig? <3

2 kommentarer:

  1. Grattis!! Nu är du rik igen! ^^

    Slipade du dörrkarmen? Tvättade du den med målartvätt? Hade du bara tänkt måla den en gång?? Hört talas om maskeringstejp? :)

    Hur länge stylde du dig innan fotot? Så där fräsch ser man inte ut när man målar ju!! Du kunde väl satt en liten färgklick på näbben så det såg naturligt ut iaf... ^^

    Ha en skön dag kompis!

    SvaraRadera
  2. Ditt nöt, precis som det står så var detta TISDAGKVÄLL och jag TVÄTTADE FOGKANTER. DÅ kan man se så fräsch ut, finns en anledning till att det inte blev ngn bild där jag målar ^^

    SvaraRadera