19 augusti, 2009

.:Bloggens mödom:.

Voilá!
Efter åtskilliga djupt utstuderade svordommar, förbannelser och uppgivna rop på hjälp. Trägen vinner. Nu finns den äntligen uppfläkt och blottad på skärmen och jag sitter här och tar ogenerat för mig medans jag nöter bort min första bloggoskuld.

Med tanke på helvets alla kval jag gått i genom för att komma så här långt (vet ni hur djälva omöjligt det är att hitta lediga bloggnamn?!) så tänkte jag att jag skulle njuta av det på riktigt.
Då jag kände mig relativt urlakad efter min redan berömelsevärda prestation av bloggskapande kände jag att orden fattades att göra detta njutbara ögonblick rättvisa.

Som alltid vänder jag mig till mina förtrogna, ofelbara, msn-pojkar.
Jag undrar om vi lämnat den första förälskelsetiden då konversationerna innehåller prestanda, kvalitee och osvikliga resultat. Och inträtt en mer lat, förslappad vardagskontakt.
Då allt jag kunde mjölka dem på var just dessa ord som skulle beskriva mitt klimax och lycka:

"spräcka hinnan"
"premiärpenetrera hallongrottan"
"sätta pistolen i hölstret"
"köra kniven i slidan"
"fylla bullen med smörkräm"
"första dagen han fyllde hennes bulle med sin klibbiga smörkräm"
"hon gav upp och lät han plantera sina små plantor i hennes kruka"
"vrida nacken av den"
"skända"

Ack nej, det är för dåligt.
Men jag ska härmed i den oskuldsfulla premiäresan avlägga ett heligt löfte, att aldrig mer! Aldrig mer, ska jag utsätta mig för lidelsen att sammanställa en blogg. Jag lovar. Det är den här eller ingen. Evig trohet tills bloggtorkan skiljer oss åt!

1 kommentar:

  1. Hahahaa...du är ju verkligen bäst!! :)
    Det här kommer ju inte bli några problem, om du lyckas få till ett så här bra och välskrivet första inlägg!! Du kan uttrycka dig!!!
    Välkommen i klubben min vän! ;)

    SvaraRadera