25 augusti, 2009

Ny vecka - Nya möjligheter

Då var den lediga helgen ett minne blott, man har lagt måndagen bakom sig, och trots alla tvivel överlevt denna gången med ^^



Frukost på Petersberg
Havregrynsgröt med linfrö, jag önskar att jag kunde säga att det smakar lika charmigt som det ser ut. Här har man verkligen till sin fördel att bara kunna gapa och svälja utan att känna efter så noga...... ^^ Att starta dagen med gröt är ett säkert tecken på att man börjar bli gammal? Att man är en grovt inbiten i vårdyrket? Eller att det är veckan innan lön? Jag chansar på trissen!

Under vattenlåset...
Lämnade i förra inlägget en öppen fundering om hur det skulle uppenbara sig vid närmare undersökning. Det var med stor spänning jag närmade mig golvbrunnen med full muddering förberedd på det värsta! Och det var ju onekligen det vidrigaste.. Kände STARK tvekan om hur vida jag skulle lägga upp bild och erkänna för omvärlden vilket snusk jag frotterat mig i. Men jag kunde inte låta bli ^^ Värt att ta en titt hemma under badkaret kanske?! =P

Efter NOGGRANN rengöring
Mkt medel och skrubbande senare, det är så här det skaa se ut ^^ Otroligt nöjd med resultatet!


Bakom stända dörrar
Det är så här man ser ut, oduschad, osminkad, ostylad, iklädd endast det nödvändigaste + gummihandskar efter en dag på knä instängd i badrummet med golvvärme... Vardagsglamour på hög nivå!

Läges uppdatering
Så här ser det ut efter helgens bravader. Badkaret har flyttat ut i hallen och orsakar enorma trafiköer i lägenheten, framkomligheten är näst intill omöjlig! Skurat tak, väggar och golv. Gjort rent i golvbrunnen..... Och till slut även plockat bort de sista fogarna. Nu ska dörrkarmen målas och de nya fogarna på plats! Jobbar väl inte i all hast direkt.. =)

Deporterad till andra vidder
Då jag plockat bort alla fogar hemma och dessa behöver vara torra när de nya ska upp, kan jag inte längre duscha hemma. Det är provisorisk avvaskning vid diskhon som gäller och som tur är finns duschmöjligheter på gymmet. Och vilken duschmöjlighet sen! Hur ska jag ngnsin nöja mig med att duscha hemma efter detta? Mm Mm! ^^


Kotte
Nicklas Jakobsson hade skickat brev till mig idag när jag kom hem (mammas hund). =) Ett tidnings urklipp om igelkottar och hur de är som husdjur. Även en rekomendation om var dessa går att "beställa". HUR kan man INTE bli kär i detta underbart söta lilla livet?!

Avslut
I en hungrig flicka stoppar man? Två knäckebröd med avokado och tomat, slår frukosten med hästlängder! Och när man tänker på det, så spelar ju inte loppet så stor roll så länge man avslutar storstilat! Eller hur? ;D
Nu står John på tröskeln, dax att släcka lampan på Petersberg. Go'Natt!

1 kommentar:

  1. Du kan verkligen konsten att få en beskrivning av ett äckligt vattenlås att låta intressant!! Du ger mig prestationsångest!! ^^
    Söt städerska du hittat förresten...var får man tag i såna??

    SvaraRadera