23 augusti, 2009

.:Saturday's gone:.

Ikea är king!
Detta är vad som serverades Systrarna Jakobsson efter en ansträngande shopping dag på IKEA. Finns det ngt bättre? Det borde nämnas att efterätterna på min bricka inte alla hamnade i mitt eget innanmäte. Ngn av dem var visst till syster och hennes ännu ofödda avkomma fick jag förklarat.... ^^
Kusligt att gå på IKEA btw då ALLA kvinnor, utan att överdriva, var höggravida. Kände mig en aning missplaced.. 2010 måste bli barnafödande rekordår i västragötaland av detta att dömma. Ett nytt köttberg a la 40-taliserna!

Min skräplåda innan.
I ett desperat försök att ha gjort ngt konstruktivt med min lördag, utan för mkt ansträninging... Rensade jag en av mina kökslådor, där det alltid råder kaos. Är det bara min uppfattning eller förekommer dessa lådor i de flesta av alla svenska hem??


Lådan efter.
Mina gamla luchlådor som pensionerats och skulle slängas kom till användning igen. Gav väl ngt mera ordnat intryck. Får se hur länge jag står ut med denna lösning!


700Kr worth of man stuff!
Har nu på allvar inlett mina små renoveringsprojekt hemma. Först ut badrummet. Var i onsdags em inne på XL bygglager i Vänersborg och skulle införskaffa förnödenheter inför detta. Låt mig uttrycka min upplevelse - En liten trång lokal, varmt och kvavt, mörkt. Hylla på hylla upp o ner utan direkt logik på vad som hängde var. Inga ordentliga prismärkningar och inte en personal inom milsradie!
Detta kan förklaras med - Litet och trångt, mysig och gemytlig arbetsmiljö för oss karlakarlar som jobbar där, vi tycker om att umgås nära varandra. Lokalen har fyllts med så mycket manliga tillhyggen som möjligt, "bra att ha" verktyg, ngt för alla! Ingen idé att strukturera upp det då männen som kommer hit ändå vill gå över och titta på allt. Priserna är inte rellevant då en man hittar ett verktyg han verkligen vill ha. Luftkonditionering? Nej, att vara svettig är manligt! Dessutom håller det kvinnorna på avstånd! Och de som ändå förirrar sig hit, synas noga upp och ner och om de ändå kommer in i butiken går vi ut på lagret, allihop!
Stod länge borttappad mellan alla pryttlar o manicker och kastade långa blickar efter personal, tills jag gav upp endast köpte det nödvändigaste och begav mig till Flügger ist. Och vilken trevlig affär! Stegade rakt fram till kassan och bad om en personalshopper vilket de gärna bistod med ^^ Fick en guidad tur bland alla rollar, penslar, färgburkar och slippapper. Gick därifrån med fulla påsar, tom plånbok och löfte om att återkomma! Så jobbar rktiga män! +++++!!


Mitt badrums nuvarande skick.
Inför söndag morgon har jag skrapat bort 7 av 15 fogar, tömt badrummet på allt löst, som synes är även badkaret på väg ut. Och vad som bodde under badkaret!!! O.o


Meet Bartolomeus.
Allvarligt, hur kan man vilja ha badkar när det ligger och gror sånt här där man inte kommer åt! Och hur det ser ut under vattenlåset vill jag inte ens veta +_+ Bara tanken på hur jag ngnsin ska få väggarna som var bakom badkaret vita igen, är utmattande. Snusk! Mitt Snusk!
Min förhoppning och vision är att badkaret aldrig återser badrummet igen. Men under badkaret kommer ett rör upp mitt i golvet utan synlig anledning.. *mutter* Jag får se hur jag löser detta på bästa sätt. Söndag blir iaf en dag i underkläder, gummihandskar och starkt rengöringsmedel!
Go'Natt!

2 kommentarer:

  1. Va duktig du är! ^^
    Men din nyfunne polare Bartolomeus kommer ge mig mardrömmar...
    :P
    Gonatt!

    SvaraRadera
  2. Plus i kanten till syster för att du har snygga, välstädade bakgrunder till dina bilder. Du får höra av dig om du vill ha hjälp, jag kan alltid sitta på toaletten å berätta hur du borde göra =P Jörgen finner det väldigt hjälpsamt iaf ....

    SvaraRadera