17 december, 2009

Snyft och Ynk!

Läste nog den mest ynkliga snyft och ynk bloggen ngnsin imorses! ;P Ska man gnälla skall det göras ordentligt! Och vem gör det inte bättre än mig?? Själva myntaren till uttrycket YNK! Och jag är stolt över det! Det är mest synd om mig! Mig! MIG! MIG! So here it goes:

Ni kommer väl ihåg att jag körde över min ena tå med skrivbordstolen för tio dagar sen? Och sen tappade en tegelsten till kortfodral på JUST DEN TÅN! AJ! Det gör fortfarande ont. Om man trycker på den. Riktigt hårt.... Och blå är den ju, som ni ser! Fult och äckligt som fan. Det värsta är att nageln rest sig upp då det typ är alldeles svullet och svampigt under nageln. Kommer säkert trilla av. UW! YNK! Synd om mig.. =(


Jaaaaaaaaaaaa.... Det här är alltså resultatet av en säng på 1.60, fyra kuddar, två täcken, två korvar gånger tolv timmar... Den värsta korven ligger kvar och kebabrullar i sängen medans den andra gick upp för att dokumentera. Undrar vem som ska göra iordning detta sen.............. Synd om mig, YNK!

Vidare kan jag ju berätta att jag igår gjorde en ärkevurpa med cykeln på väg hem från gymmet igår. Vart så vansinnigt jävla glashalt! Tog mig de tre kilometerna hem på liv lr död kändes det som, i stormblåst, hur nöjd som helst för att jag inte trillat på hela vägen skulle jag ta sista kurvan in på gatan hemma......... Kändes som att jag slog av mig vänster höftkula. Men det är inte det värsta. Inga blåmärken att verifiera min väldigt verkliga fyskiska smärta med som ger mig rätt att gnälla. Synd om mig, YNK!

Äntligen! Trodde jag att jag skulle känna, gjorde jag iofs oxo. När verkstaden ringde och sa att på fredag, då kan du hämta bilen! *Wii* 4000 kostar självrisken på försäkringen, sen 1500 för reparationen av bromsarna. Jag loggar in på banken - På kontot finns 5600. Jag ringer jobbet och frågar när löningen tänkt trilla in innan jul. 23:de december! Alltså, 100 på sju dagar. Det är som att be om ett mirakel; ska trilla ner från himlen och träffa mig i ögat när jag jobbar så jag kan kräva försäkringspengar....... Jag har inte ens köpt en enda julklapp än! Och nu när jag "äntligen" får bilen har jag ju inte råd att köra den! Den kommer bara stå på parkeringen, blir som att strö salt i såren varje gång man går förbi den.. Inte så äntligen längre. Synd om mig, YNK!

Puh. Det är jobbigt att ynka. Jag orkar inte lika mkt som jag gjorde förr. Det är synd om mig.
Ynk.

2 kommentarer:

  1. Det här var nog det YNKligaste inlägg jag läst på länge. ;)
    Du har ganska söta tår faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Hon har ju målat tån för att de ska se bra ut :P /K

    SvaraRadera