22 december, 2009

Ett ögonblick av desperation

Idag när jag kom hem lät jag glatt kläderna falla så när som på bh och trosor. Tog ett lyckligt skutt upp på vågen då jag visste, jag kände på mig att jag gått ner så mkt i vikt! TADA! 63 kilo. Heela tre hekto. Det var då helvete vad det ska vara svårt att komma under 63 kilo!

Baxade mig och alla valkar av vågen och marscherade argt ut i badrummet. Det här duger inte! Krängde mig ur restrerande plagg, tvingade ur de två sista dropparna urin som jag visste skvalpade runt där inne i mig. Hängde av mig hårsnoddar, örhängen och halsband. Synd att jag inte tänkte på att klippa naglarna med......

Travade bestämt ut till vågen igen och gjorde ett nytt försök. Höll andan när siffrorna började bläddra, 63.3, 63.1, 63.0 - 62.9!

WII! Jag visste väl att jag inte vägde 63, egentligen. Hmpf. Mkt nöjd Ika.

1 kommentar:

  1. Man har inte valkar om man väger 62,9 kg...såvida man inte är 113 cm kort då...och det vet jag att du inte är! ^^
    Men grattis ändå...tunnis! ;)

    SvaraRadera