06 juni, 2010

One Two Step

Varför tyckts det alltid vara så, att för varje bra dag man får i livet, följer minst två mindre bra. Lördag har inte vart kul. Och bortförklaringarna till det är fler än ansträgningarna till att försöka göra den bättre.

Ibland är det skönt att deppa lite. Då håller man sig onekligen på jorden. Synd om dem det går ut över. Gjort mitt bästa för att gömma mig hemma under tiden som jag brottas med mina tankenötter, självförkastelse och känslan av att inte vara tillräcklig.

Det är med stor lättja jag äntligen sätter kurs mot infernot av kuddar och täcken. Dagen är över. I sängen är jag alltid välkommen. Den har inga outtalade krav och förväntningar på mig. Tjock lr smal, glad lr ledsen, påklädd som naken, min fredade plats på jorden.

Go'Natt!


Dagens Parentes
(Nya bravader på gymmet idag! 2km på 10.38 =P Okej, kanske inte mkt bättre, men ändå bättre! =D Vågar man sätta nya mål på att det ska gå på 10 prick? Dit är det nog långt iofs =P Dagens andra bedrift är mitt nya ansikte ^^ Färgat ögonbryna that is, inget mer spännande än så ;P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar