31 mars, 2010

ÄNTLIGEN!

31 Mars. Det förpillade lidandet till månad är över. Vem kom på Mars? Vad ska den vara bra till? Mörkt, kallt, regn, kletigt, smutsigt, fult, deprimerande, massa sjukdommar, folk är sura och längtar till vår. Det finns inget bra med Mars. Men nu är den över! =D Det är med en överväldigande iver och glädje jag stövlar iväg den över tröskeln och lyckligt vinkar farväl! På återseende NÄSTA ÅR! *vinkar frenetiskt öra-till-öra lycklig*

Dagens Parentes
(Efter en tids förkylning som jag äntligen var på väg att återhämta mig från åkte jag på säsongens magsjuka på jobbet. Suck. Har legat utslagen sen i lördagskväll och skulle idag jobba första passet igen 13-22. Unnade mig att sitta upp o grubbla till sent eftersom jag hade sovmorgon. 06.22 ringer de från jobbet och väcker mig!! O.o Blev inbeordrad att jobba då halva arbetsstyrkan och flera av vårdtagarna ligger i just magsjuka. Nice. Så på 4 timmars sömn hade jag snart byggt mig en tio timmars arbetsdag. Är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Sånt här borde inte vara tillåtet. Kan man tacka nej till jobb för att man inte sovit? Borde finnas en sådan kvalitetsäkring för vårdtagarna... Bävar inför påsk. Blir jag inte sjuk igen själv är det ju bara en fråga om hur många andra personal som blir och om jag måste rycka in och jobba mer. Men pengar är aldrig ovälkommet.. ^^)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar