06 februari, 2010

Konsten att tvätta

Min fredagkväll, var tvättkväll. Stuvade i en maskin med färgadtvätt sparkade igång och vände uppmärksamheten mot nästa maskin med vittvätt. När luckan for igen på denna svepte jag med ögonen över färgtvätten för att kontrollera att förloppet på denna förlöpte korrekt. Och vad skådade mina blå?! O.O

Med kvicka små hasande steg var jag snabbt framme vid maskinen och kunde panikslaget trycka näsan mot glaset. Vattnet var chockrosa! Chockrosa! Någonting därinne borde inte skvalpa omkring i 60 grader med alla mina kläder.

Jag kunde känna den känna den stegrande paniken allt eftersom jag stod och tittade på masinen som stod där lugnt framför mig och tuggade runt alla mina favoritkläder i ett växande rosa skumbad... Men ist för att uppgivet skrika NeEeeej! Och i panik försöka demolera sattyget, valde jag ist att vända ryggen till, släcka ljuset och stänga dörren efter mig med ett uppgivet, Oops.

1 kommentar:

  1. Du är tjej...du ska ha rosa kläder... ^^
    Beundrar din ovanligt stillsamma reaktion iaf...

    SvaraRadera