21 februari, 2010

Ett Ynk hjälper alltid

Ja dra åt helvete! Det sammanfattar dagen ganska bra.
Natten till lördag undgick det väl ingen att det var snöstorm va?? Sov sjukt dåligt då jag hade kramper i mina ben som kom och gick så låg mest och skruva på mig. Vid fem tiden hade smärtan klättrat längre upp. Närmare bestämt rakt upp i saligheten. Då jag gav upp tanken på att sova och ist betsämde mig för att undörsöka smärtan närmare, gjorde jag upptäkten att på min kropp, på denna genanta placering, växt fram ngt som inte ens går att likna vid en falukorv. Nog sagt om det så kan ni nog föreställa er resten, med smärta, rörelsesvårigheter osv!!!!!!!!!!!!!!

Allt eftersom dagen gått har jag bara mått sämre och sämre, med yrsel, spyrysningar, frossa, ömma o stela leder, svettningar, kramper och smärta. Febern hoppas jag nu nått sin topp med stadiga 40.5 grader, jag ligger normalt på 36(?!). Behöver jag säga att jag och mitt nya värddjur...... Inte mått/mår så djävla bra?

Problemen jag i veckan haft med mina ben och som jag också sökt vård för har nu spridit sig vidare i kroppen då höger arm smärtat mig ngt fruktansvärt ikväll med samma sorts kramper. Hjälp och sympati finns givetvis inte att få. Tror jag håller på att få psykbryt om jag inte får ngn klarhet i detta.

Suttit i telefon hela kvällen för att inte känna efter mer än nödvändigt. Varav 2½ timme var med sjukvårdsupplysningen, bortkasstad tid nästan iofs. Hon ville inte att jag skulle vara själv, jaha, och vem tror du tar sig ngnstans i det här vädret? Hon tyckte absolut att jag skulle ta mig ngnstans och få vård för mitt tillstånd direkt, jaha, och vem tror du tar sig ngnstans i det här vädret? Hon tyckte absolut att jag skulle ta mig till källstorp imorgon morgon så att de kan snitta upp mig och sätta mig på bakteriedödandemedel. Jaha, och hur hade du tänkt att jag ska ta mig dit? Taxi, bussar, inte ens sjukresor finns tillgängliga i helgen lixom. Var ska man då få tag på ngn som kan köra? Vid sidan av all smärta jag känner i kroppen just nu, finns bara en stor suck.
Det är inte sant.
Inte ens ynk hjälper.

YNK.

2 kommentarer:

  1. Men...vad 17 är det du råkat ut för?? :-0
    Falukorvar i dom regionerna låter ju som Fäbojäntan...men jag misstänker att det inte är en kvarglömd sådan vi snackar om nu...?
    Fy..hoppas det inte är nåt jätteallvarligt!?! Akta dig för mördarbakterier...dom är stygga!!
    Kraam & krya på dig kompis!!!

    SvaraRadera
  2. Tack! =( Sitter och väntar på sjukresa nu, efter MÅNGA om och men. Jag är en hårding, men efter denna natten hade man gärna hållt ngn i handen vill jag lova.

    SvaraRadera