28 januari, 2010

En torsdag, planerad och utförd i minsta detalj,

nästan.
Dagsplaneringen började kl nio med sängurstigning. Vid tio skickade jag ett ynk sms vad svårt det var att vakna idag och drog täcket över huvudet igen. Bäddade ner mig riktigt ordentligt tätade alla kalluftshål och la mig till rätta, hann tänka, guuud vad mjukt varmt o skönt! Och skulle precis till att somna om, när det började borra på andra sidan väggen! Ngt som lät som naglar på svartatavlan x 10. Gah! Tack vare detta rullade jag kvickt ur sängen och rakt upp på löpbandet! Kändes att det var SÅ längesen, jag måste sett ut som ett skadeskjutet våp där jag sprutsvettandes snubblade fram och krampaktigt kämpade för att hålla mig kvar på bandet. Men se på fan att jag toppade alla mina tidigare resultat! GO ME! ^^ När jag samlat ihop alla mina lemmar packade jag mig hemmåt för en snabb vända i duschen och halkade efter den rakt ner i skolbänken. ( EN kom ihåg att önska min lycka till vid 12.30 idag btw ^^) Där, när jag slagit mig ner och min emenenta bakdel hade börjat acklimatisera sig med den hårda stolen som var min för de kommande tre timmarna. Det var som att vrida på en kran, störtsnuva! Jag nös och snöt mig, nös och snöt mig, nös och snöt mig, nös och snöt mig. OAVBRUTET i TRE timmar! Jag har aldrig vart med om ngt liknande! Och jag har aldrig på så kort tid, fyllt så många papper med kroppsslem.... Men så fort klockan var 15.30 och jag hörde klassrumsdörren slå igen bakom mig, så var snuvan borta lika fort som den anföll mig. HM! Intressant!

Kan det vara så att jag är allergisk mot Matte B???

Nu, smids det lite planer hur jag ska sätta fet blingkant på torsdagkvällen =) Återkommer om hur det lyckas.. ^^

2 kommentarer:

  1. Tycker du fyller mina lakan med kroppsslem, nästan varje kväll :P

    SvaraRadera
  2. Klart du är allergisk!!! Det måste vara ett tecken på att du ska helt enkelt inte räkna! ^^

    Synd du inte filmade dig på löpbandet förresten...

    SvaraRadera