28 september, 2009

Lapdog - Bad dog

Bilen packades full med bra musik och styrdes mot IKEA bäckebol efter noga övervägning. Mobilen ringde oavbrutet på vägen ner vilket resulterade i att när de sista samtalen gjorde intresseanmälan dog batteriet. Inget problem i dåläget.. Efter 1½ timmes bilresa fanns givetvis inte det jag ville ha på lagret. Men inte åker man hem lottlös från IKEA? Nono, i bagaget fick jag ist fyra fina kökstolar, TOPP!

Väl hemma bar jag upp första lasten med kartonger i lägenheten, hängde av mig ytterkläder o nycklar och återvände ner till bilen för att hämta det sista. För att på vägen upp igen tarvligt nog rycka i ytterdörren och inse att klockan tickat på och ytterdörren preciiiiiiis låst sig! Så där stod jag utan jacka i högklackade skor, stormblåst och pissregn, armarna fulla med kartonger och småplotter. Med en död mobil i fickan och nycklarna uppe i lägenheten! VAD INTRESSANT!
Kommer få ångest att lämna lägenheten efter detta..

Dagens parentes
(Jag måste säga att jag älskar subtila hintar, tysta bestraffningar och psykiska mindgames. Jag använder dem ofta och kan inte låta bli att skratta när de allt som oftast kommer tillbaka. Det är ju fegt egentligen, varför är man inte bara ärlig. Det kanske är roligare och mer intressant såhär?)

Det kan ju tyckas självklart att mellan två ting välja det bästa. Att välja glädje. Att välja att må bra. Men hur vet man vilket av tingen som innebär just detta?! Jag kan helt enkelt inte sluta överanalysera, kritisera och ifrågasätta. Vänder och vrider tills allt ser lika illa ut. Lr var det så illa från början? Hur vet man?

All out of Happy Endings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar