16 september, 2009

1500 Anledningar

Gjorde i torsdags förra veckan egentligen ett riktigt kap! På väg hem från jobbet stod en man mitt i vägen, jag svor lite ymnigt och gjorde ansats att svänga runt denne, i samma sekund som jag insåg att det var en polis (!) som stod och vinkade in mig för glatta livet..

Inga problem tänkte jag när jag stannade, för jag hade kört väldigt lagligt tack o lov.
Upp for bildörren och upp i knät kryper en ilsket röd polis som skriker och spottar samtidigt som han rycker i bilbältet - DET SOM HÄNGER HÄR SKA INTE HÄNGA DÄR, DET SKA MAN HA PÅ SIG!

Självklart, bältet... *Doh* Tänkte jag. Sen vart jag bara förbannad. Vad hade jag gjort honom för ont för att han skulle bete sig som en jävla gris? Men vi var goda vänner innan jag åkte där ifrån ^^

Så här i efterhand är det ju självklart bortkastade pengar. Men jag kör aldrig med bälte så den här dagen var inte annat än väntad. Och om man räknar på det, alla gånger jag kört utan och klarat det. Så har jag fått väldigt mkt bilkörning utan bälte för pengarna ^^

Men för 1500 får man inte bara insikt om varför "Man ska ha det på sig, det som hänger där". Man får även 1500 anledningar till att se till att det verkligen är på. Utöver de som redan är självklara.............

2 kommentarer:

  1. Du hade säkert bara slösat bort dom pengarna på en massa onödiga nöjen iaf så det var lika bra att farbror polisen tog hand om dom! ^^

    SvaraRadera
  2. För helvete, har du inte lärt dig nått av det jag sagt?? Använd bältet...

    SvaraRadera