01 april, 2010

Krackelerad budget

7 dagar in på löningen och jag har knappt påbörjat de planerade "nödvändiga" investeringarna för April månad. Visste iofs redan innan att det skulle bli knapert med laxen denna månaden och ist få försöka leva på små sillar... Då jag var sjuk en vecka förra månaden. Dyrt att vara sjuk! Men en del saker MÅSTE jag köpa mig.

Regnet bara öser ner! DO DA! DO DA! Och regnet bara öser ner! DO DA DO DA DEJ! ^^ Och vad jag älskar regn! =D Som ni ser frångick jag planen att köpa de knalligt röda stövlarna då de inte alls tilltalade mig i butiken. Ist föll fröken pladask för de här underbart spygröna klassiskt plattfotade modellen som de resultatlöst försökt "hippa till" med en söt roskvist på skaftet. Det var kärlek vid första penetration. SÅ JAG! =D Passar mig utmärkt att det regnar varje dag, jag är lycklig bara av tanken att få surfa runt i dessa.. ^^ 30% rea resulterade i 375kr, ett klipp, mkt nöjd. (Man bör dock passa sig för att springa för fort genom djupa vattenpölar då skaften inte är så höga så det skvalpar över, jag har testat..)
Införskaffat är också denna härligt turkosblå resväska enormt stor men lagom storlek. ^^ 200kr rabatt vilket gjorde att den landade på 800kr. Vilket klipp, nöjd nöjd. Nu ska det bara shoppas diverse saker att fylla den med, på mina små sillar =P

3 kommentarer:

  1. Man kan silvertejpa runt benen...då kan du springa i djupa pölar..jag lovar!! ^^

    SvaraRadera
  2. Tss Olle vet inte hur man säger.... Det heter ju jag LooooOoovar *säger du vet hur* ^^

    SvaraRadera
  3. Jajaja... Jag LoooooOOoooovar att det blir tätt om du tejpar! ^^

    SvaraRadera