03 juli, 2010

Frukostmys

Till frukost igår serverades det leverpastej. När båda deltagarna hade färdigställt varsin macka och påbörjat nedbrytningsprocessen vänder jag på asken för högläsning:

Ingredienser: Grislever 31%, fett från gris, mjölk, griskött 7%, vatten, potatismjöl, socker, koksalt, lök, kryddor, mjölkprotein, bindväv från gris, konserveringsmedel E250.

(Tänk, vem trodde att det fanns lök i leverpastej? =P )

Ondskefull som jag är, hela vägen in i hjärtat, ska jag erkänna min besvikelse när Samuel iaf åt upp hela sin macka utan att visa minsta tecken på äckel. Hmpf. Men han tog skinka på nästa och det tolkar jag som en liten vinst för Team Ika *wii* ^^

-Du vill inte ha en till smörgås med mald bindväv Älskling?? *tindrar med ögonen* Att leverpastej ens får finnas! Snusk! =P

1 kommentar:

  1. Bindväv hör inte hemma i leverpastej, det är något skit dom häller i för att det är billigare än lever. Äckligt.

    SvaraRadera